09123688189
  • 2

استخر سرپوشیده

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/6/13 15:17:43

 استخرها از نظر موقعیت قرارگیری در ساختماندارای دو بخش  سرپوشیده و روباز می باشند. دسته اول در داخل خانه ها یا در محیط های اختصاصی مانند اتاقکی در گوشه ی باغ و ویلا قرار دارند که به نسبت و به علت هزینه ‌ی بالاتر، از محبوبیت کمتری برخوردار می باشند. دسته دوم استخرهای روباز می باشند که به طور معمول  در باغ و حیاط خانه های ویلایی، تراس ساختمان و یا حتی پشت بام طراحی می گردند.
به طور معمول  در هر خانواده ،اعضای خانواده دوست دارند به بیرون رفته و شنا نمایند و این کار را نه تنها به عنوان لذت و سرگرمی انجام می‌ دهند بلکه بهره بردن از مزایای سلامتی آن را نیز در نظر می گیرند. همچنین افرادی  هستند که به طور جدی علاقه مند به رشته شنا می باشند و آموزش‌های آن را مصرانه پی گیری می نمایند.  از این حیث  ساخت استخر خانگی بهترین تصمیم خواهد بود. وقتی که ما استخر های فضای باز با استخرهای سرپوشیده خانگی را مورد بررسی قرار می دهیم  مزایایی برای استخرهای سرپوشیده  از جمله  محافظت پوست در برابر اشعه‌های خطرناکی که خورشید بازتاب می کند. اضاف بر آن افراد می‌ توانند در شب‌های سرد ، از شنا در آب گرم لذت ببرند.

 

استخر سرپوشیده

 

نکات استفاده از استخر سرپوشیده

چنانچه که تصمیم دارید تا استخرسرپوشیده  ایجاد کنید ، بهترین مکان برای ایجاد آن در طبقه همکف و یا زیرزمین می باشد. بهتر است ساخت در طبقات فوقانی انجام نشود و ضمن اینکه این کار مجاز نمی باشد چرا که می تواند ایجاد کننده آسیب های جدی برای ساختمان باشد. همچنین استخر های سرپوشیده در زیر زمین ها نیز می تواند مشکل ساز باشد، بنابراین شما باید مکان قرارگیری استخر را مورد  بررسی قرار دهید  تا از داشتن تهویه مناسب  و برخورداری از  ارتباطات  الکترونیکی اطمینان خاطر باشید.

خیلی از افراد امروزه از ساخت استخرهای مستطیل شکل ممانعت به عمل می آورند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید که استخرهای مستطیل شکل را دوست ندارید، توصیه می کنیم که روی اشکال مدور، بیضی، و حتی مربع شکل نیز فکر کنید.  به طور کلی استخرها همیشه شکل و سایز و عمق استانداردی دارند که باید طبق آن ها طراحی شوند.یکی از نقاط ضعف در استخر سرپوشیده عدم تهویه مناسب می باشد و این موضوع به علت بسته بودن محیط است. فضای استخر سرپوشیده هر‌چقدر هم تهویه خوبی داشته باشد، بازهم دچار خلا وجود هوای تازه می باشند.

هوای تازه ای که استخر روباز دارد، به طور قطع در استخر سرپوشیده وجود نخواهد داشت.  در نهایت اینکه این موضوع بسته به سلیقه شما خواهد داشت. هم استخر سرپوشیده و هم روباز در تابستان و زمستان  قابلیت بهره برداری دارند ، البته به شرط تامین تجهیزات مورد نیاز و آب و هوای منطقه.

 

اهمیت سیستم تهویه برای استخر

پیمانکارانی که در طراحی پروژه های ساختمانی بخشی را به عنوان استخر خانگی در نظر می گیرند، در نقشه های خود برنامه ریزی لازم را برای نصب سیستم های تهویه ای زیر نظر دارند. استخرهای سرپوشیده در خانه ها، منبع رطوبت بسیار بالا می باشند. ضمن اینکه  استخرها نیز خود بخش اعظمی از رطوبت را ایجاد می کنند. افرادی که از استخر استفاده می ‌کنند و همچنین هوای استخر نیز مقادیر زیادی رطوبت به وجود می ‌آورند، بنابراین یک سیستم تهویه قوی که رطوبت را در حد متعادل تنظیم کند، ضروری می باشد.

 

ویژگی استخر سرپوشیده

 

مشخصات و ویژگی استخر سر پوشیده

جنس ستون و بدنه این نوع پوشش های استخر PVC, آهن و یا آلومینیوم و یا گاها ترکیبی از هر دو متریال می باشد ،این پوشش ها کاملا در برابر رطوبت و گازهایی نظیر کلر ایمن سازی شده اند. ضمن اینکه جنس پوشش سقف های متحرک, پلی کربنات می باشد.

  • دارای اتوماتیک شدن سقف متحرک استخر و کنترل باز و بسته شدن کاور با ریموت.
  • با بوجود سقف های متحرک استخر؛ می توانید در تمام فصول سال شنا نموده و لذت کافی ببرید.
  • سقف های متحرک در انواع و ابعاد مختلفی قابل نصب می باشند.
  • همچنین لازم به ذکر است که می توانید استخر روباز خانگی خود را ، با سقف متحرک برقی استخر, به استخر سرپوشیده لاکچری تبدیل نمایید.

 

برآورد هزینه ساخت استخرسرپوشیده

  • تهویه
  • سیستم رطوبت زدایی
  • عایق ها و مواد مقاوم در برابر رطوبت
  • نصب سیستم گرمایشی و خنک کننده درجه یک
  • خود ساختار
  • پوشش استخر
  • هیتر استخر

 

کنترل رطوبت استخر سرپوشیده

برای کنترل مناسب رطوبت محیط استخر سرپوشیده و نگه داشتن آن در سطح ۴۰ درصد بهتر است تا دمای هوا و آب را به دقت تنظیم نمایید. به عنوان یک قاعده کلی، دمای هوا در اتاق استخر باید ۲ درجه تا ۵ درجه فارنهایت در بالای دمای آب استخر (۱ تا ۲.۵ درجه سانتی گراد) حفظ گردد.

اجازه دادن به سطوح رطوبت برای خارج شدن از محدوده در نظر گرفته، می‌ تواند موجب به رشد کپک، باکتری‌ ها، ویروس‌ ها و قارچ‌ ها شود و می ‌تواند منجر به تخریب مواد ساختمانی و بدنه گردد.

 

مزایای استخر سرپوشیده

 

مزایا استخر سرپوشیده

اولین مزیت استخرهای سرپوشیده آن است که در تمام طول سال می توان از ان استفاده نمود و لذت کافی برد. در صورتی که  دوره کارکرد استخرهای سر باز در طول سال معمولا بیشتر از صد و پنجاه روز نمی باشد.درست است که استخرهای روباز برای ورزش کردن، گذراندن اوقات فراغت در محوطه سازی ویلا  خوب هستند ولی  تمامی نکاتی که گفته شد در فصل تابستان و در هنگاهی که هوا سرد نیست کاربرد دارد. بنابراین طراحان در پی حل این مشکل، استخرهای سرپوشیده را برای ویلاها جایگزین نموده اند.

طراحان با به کارگرفتن خلاقیت خود، فضاهای خیره کننده ای را بوجود آورده اند. علاوه بر این، برخی دیگر از افراد تمایل دارند که در ویلاهای خود استخر سرپوشیده داشته باشند. استخرهای سرپوشیده در خانه همیشه یک مکان نفیس برای تمامی اعضای خانواده به وجود می آورند  و فضای تفریحی مورد نیاز آن ها را فراهم می سازند.

همچنین در تمام فصول سال قابل استفاده بوده و  از نظر امنیت نیز  نگرانی بابت نبود امنیت کافی در مقابل کودکان و حیوانات خانگی و نیز عدم امنیت در برابر هجوم طوفان ها و گرد و غبار نخواهید داشت. کنترل دما و رطوبت از دیگر مزایا آن است. استفاده از استخر روباز در زمستان نیازمند صرف انرژی زیاد است و در نتیجه هزینه های نگهداری و تعمیرات در این نوع استخر بالا می باشد که این موضوع در استخر سرپوشیده کاملا برعکس می باشد و از حسن استفاده از این نوع استخر ها می باشد.


پمپ تصفیه استخر و جکوزی


در استخرهای سرپوشیده،درست همانند فضاهای بسته داخل ساختمان برای آنکه شناگران احساس راحتی و آسایش کنند،باید وضعیت داخل سالن استخر به لحاظ دما،رطوبت نسبی،کیفیت هوای داخل،روشنایی و عواملی مانند آن در زضعیت مطلوبی باشد. مهم ترین ملاحظاتی که باید در طراحی استخرهای سرپوشیده در نظر گرفت را می توان در موارد زیر خلاصه کرد: 1-کنترل وضعیت هوای داخل استخر از نظر دما و رطوبت نسبی با استفاده از روش های مختلفی مانند تهویه ،رطوبت گیری و گرمایش هوای استخر.

 

قیمت سایبان سرپوشیده

 

شکل استخر

شکل استخرنیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، هم به دلیل تنظیم فضا و هم به جهت منحصر به فرد بودن آن.

ایمنی استخر سر پوشیده

همانطور که می دانید استخر های سرپوشیده خطرناک ترین و حساس ترین منطقه منزل شما می باشد. بنابراین باید در انتخاب متریال به کار رفته شده در آن حساسیت داشته باشید و از متریالی با بالاترین کیفیت استفاده کنید.توصیه می کنیم به کفپوش های اطراف استخر نیز توجهی ویژه داشته باشید و متریالی را انتخاب کنید که مناسب باشد، حتی اگر ظاهری جذاب نداشته باشد.

 

کیفیت ساخت و اندازه استخر سرپوشیده

در ساخت یک استخر سرپوشیده به هیچ وجه کیفیت را فدای زیبایی و یا کمیت نکنید . استخر سرپوشیده بخشی از خانه شما محسوب می شود ، به همین دلیل  در خرید مواد و متریال باکیفیت تردیدی نداشته باشید ، چرا که در این صورت ممکن است مشکلات جدی را برای خود و خانواده تان بوجود آورید.قبل از اقدام به ساخت با توجه به منطقه و اقلیم خود، اطلاعات لازم برای ساخت یک استخر با اندازه مناسب محاسبه نمایید و بررسی کنید.اگر دوست دارید که استخری سرپوشیده در فضای باز داشته باشید می توانید از سقف های تا شونده، پانل های کشویی و یا سایبان هایی که برای استخر طراحی شده اند استفاده نمایید.

استخر نقطه کانونی اصلی شما محسوب می شود ولی  طراحی فضای اطراف استخر را نیز بخاطر داشته باشید. استفاده از یک شومینه داخلی، آبنما و صندلی های مناسب فضای استخر می تواند فضای اطراف شما را جذاب کند.

 

روشنایی استخر سرپوشیده

در طراحی استخر سرپوشیده بهتر است مکانی را در نظر داشته باشید  که از نور طبیعی برخوردار باشد. از پنجره های بزرگ برای این کار استفاده نمایید. ولی اگر استخر سرپوشیده شما در طبقه زیرین قرار دارد از نور مصنوعی مصرف نمایید تا آرامش بیشتری برخوردار شوید. بهترین وسایل روشنایی برای این کار، چراغ های LED و چراغ هایی با کنترل از راه دور می باشد.

 

روشنایی استخر سرپوشیده

 

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا نکاتی درباره مزایا و معایب استخر های سرپوشیده و روباز را یاد آور شویم. درنهایت لازم به ذکر است هر یک از انواع استخر های سرپوشیده و روباز امکانات متفاوت و منحصر به خود را دارند که می توانید با توجه به نیاز های خود از آنها بهره مند شوید. در نهایت  با توجه به نظر طراح و سلیقه و علاقه شخصی خود می توانید تصمیم بگیرید که ویلا با استخر سرپوشیده بهتر است یا روباز.

ساخت استخر سرپوشیده در ویلا کار تخصصی است و برای ساخت آن باید از افراد خبره و ماهر در این امر کمک بگیرید تا دچار مشکل در حین ساخت و پس از آن نشوید. در این خصوص شرکت سایه سازان آوید  با برخوردار بودن از تجربه کافی و کارکنان متخصص و خبره سعی بر این موضع دارند تا بهرین متریال و نصب را در اختیار شما قرار دهند . لازم به ذکر است که این مجموعه همواره در تلاش است تا انواع سایبان ها اعم از سایبان استخر ، پوشش استخر ، سایبان ویلا و... با بهترین مواد و نصب در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

 

برچسب ها : تهویه,تهویهاستخر,سیستمتهویه,سیستمتهویهاستخر,خریدسیستمتهویه,سیستمتهویهاستخر,استخرسرپوشیده,PVC,پوششPVC,آلومینیوم,رطوبتاستخر,خریدپمپ,خریدپمپ تصفیهاستخر,جکوزی,پمپجکوزی


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان پارجه ای

سایبان پارچه ای حیاط یا سایبان چادری یکی از محصولات ...

ادامه...
سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
تفاوت PVC با UPVC

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟ در نگاه اول شاید بنظر ب ...

ادامه...
پوشش سایبان

در این مقاله از سایت آوید به بررسی انواع پوشش سایبان خواهی ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یک پارچه تهیه شده از برزنت ضد آب  ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...


پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN